إستراتيجية التنوع البيولوجي لمجلس مدينة نيلومبيك
أبزيكو - أبليد بوتاني، زولوغي & أمب؛ استشارات بيئية.
مشاريعنا.
يركز أبزيكو على الحلول. تحديد المشكلة سهل - إيجاد حلول عملية واقتصادية هو التحدي الحقيقي. في المناقشات مع الهيئات التنظيمية، في التقارير للعملاء وفي العمل الميداني أبزيكو دائما يتناول الحلول الممكنة، بدلا من مجرد وصف المشاكل.
وفيما يلي أمثلة حديثة على عملاء ومشاريع أبزيكو:
القيم الطبيعية، آخر النار رصد الغطاء النباتي. واضطلعت أبزيكو بعدد من المشاريع في جميع أنحاء المناطق التي نفذت النار في عام 2009 لتقييم التأثيرات على أصول التنوع البيولوجي العالية القيمة بسبب إصابات الأعشاب الضارة. وشاركت أبزيكو أيضا في مشروع واسع النطاق لوضع خرائط الأعشاب الضارة ومراقبتها في جميع أنحاء هذه المناطق.
وقد تم تكليف أبزيكو بإجراء تقييمات لاحتياطيات مختارة لتحديد فرص التعويض المحتملة داخل البلدية وخطط التنمية المحلية للخصوبة النباتية للإحتياطيات المناسبة.
دراسة إزالة النباتات النباتية المحلية للفترة 2005-2018. ويقوم أبزيكو حاليا، في اتصال وثيق مع المجلس، باستعراض معلومات نظم المعلومات الجغرافية والتصوير الجوي الأخير لتحديد مدى إزالة الغطاء النباتي المحلي في جميع أنحاء البلدية في الإطار الزمني المحدد، كما سيوفر منهجية موحدة قابلة للتكرار المنهجي يمكن أن يستخدمها المجلس فى المستقبل.
وكجزء من مشروع البلدية للتخطيط للتنوع البيولوجي، تقوم أبزيكو حاليا بإجراء عدد من التقييمات الأرضية للمساعدة في التحليل المكاني البعيد لأصول التنوع البيولوجي الرئيسية.
استراتيجية التنوع البيولوجي. وتعمل أبزيكو حاليا جنبا إلى جنب مع المجلس لإعداد استراتيجية للتنوع البيولوجي تشمل تصميم سجل قاعدة بيانات لمناطق الحفظ واستعراض سجلات الأنواع الهامة وتلك التي يحتمل أن تحدث داخل الشريعة والتوصيات المتعلقة بمشاريع حفظ التنوع البيولوجي المستهدفة بما في ذلك الإجراءات ذات الأولوية للتنوع البيولوجي بعد الحريق التعافي.
استراتيجية التنوع البيولوجي. وعمل أبزيكو عن كثب مع ممثلي المجلس لتحديد هيكل الوثيقة ووضع استراتيجية واقعية تلبي رؤى بريمبانك وأهدافه وأهدافه الاستراتيجية فيما يتعلق بالتنوع البيولوجي. وشملت الاستراتيجية قائمة أولويات الإجراءات التي تحدد الموارد المطلوبة والمسؤوليات لتحقيق الأهداف الاستراتيجية بريمبانكس.
تقوم أبزيكو بأعمال الترميم النشط الجارية في مواقع الأراضي العشبية المحمية ومواقع شجيرات الجرف داخل البلدية وبالتشاور الوثيق مع إدارة البيئة بالمجلس.
قسم الاستدامة والبيئة / حدائق فيكتوريا.
مسح مفصل، رسم الخرائط وبرنامج الانتعاش بما في ذلك إنقاذ ونشر زيروشريسوم بالوستر في جنوب جبسلاند في جيليونس تشغيل & أمب؛ حديقة الدولة هولي بلينز.
في إدارة الموقع من ديوريس فراغرانتيسيما، أشعة الشمس، بما في ذلك السيطرة على ناسيلا سب.، الأعشاب الضارة الأخرى عالية وتكشف.
الملقحات وإعادة دراسة دراسة البازلتيور ديوريس، نيلس الطريق الأراضي العشبية ومواقع إعادة إدخال المحتملة.
الأعشاب رسم الخرائط عبر العديد من الحدائق بما في ذلك غرامبيانز،
آخر نشر التنوع البيولوجي للحرائق في حديقة كينغليك الوطنية.
إنتاج خطة إدارة ل كريجيبورن، شارع كوبر و باري الطريق المراعي، بما في ذلك رسم الخرائط للنباتات النادرة والموئل والتهديد عالية الاعشاب توزيع & أمبير؛ الأعشاب الضارة السيطرة.
ترميم الموائل ل غرايلينغ الأسترالية، نهر يارا، يارلا باركلاندز والأعشاب السيطرة في كريجيبورن الأراضي العشبية.
(إيفك) رسم الخرائط والتنوع البيولوجي لرصد الغطاء النباتي المتبقي وتدقيق الممارسات البيئية. رسم الخرائط ورصد التنوع البيولوجي في جيبسلاند، وسط وشمال شرق فيكتوريا عقارات. وتغطي هذه المنطقة دراسة أكثر من 200،000 هكتار من الأراضي في مناطق سترزيليكي، مت وورث، يالورن، ليونغاثا، بولا، بولارا، ستانيلي، شيلي، برايت، ماريسفيل، بيتشورث، ستراثبوجي و بالارات.
النباتات والحيوانات والهندسة البيئية اعتبارات خطة سان ريمو، نيوهافين وكيب وولاماي.
تقييم على نطاق شاير على نطاق الطريق ورسم الخرائط جيس من الإصابات الاعشاب، وصياغة استراتيجية إدارة الأعشاب شاير وإنتاج كتاب جبال الألب شاير الأعشاب الضارة.
إنتاج خطة إدارة الطريق توير شاير واستعراض خرائط نوعية الغطاء النباتي القائمة على جانب الطريق.
ترميم البحيرات النباتية والحيوانية الاحتياطي، بما في ذلك إدارة ناسيلا والأعشاب الأخرى، وزراعة إثراء الأنواع، ورصد ورسم الخرائط للنباتات النادرة.
مسح النباتات، رسم الخرائط، صافي الربح وخطة إدارة الغطاء النباتي للأرض المجلس، ميري كريك في شارع كوبر.
تقييم جميع مخلفات الغطاء النباتي للأراضي العشبية في منطقة شير، والمساعدة في صياغة سياسة الاحتفاظ بالغطاء النباتي للسكان الأصليين، وتصميم وتكاليف المبادئ التوجيهية لاستعادة الأراضي العشبية.
اريد معرفة المزيد؟ رسالة لنا.
منذ ما يقرب من عامين منذ أبزيكو، مع شكل المساعدة أربوركو، قامت بإنقاذ ونقل من زهرة الأرز الشوكي والرماد الكتان الزنبق بل.
علم النبات التطبيقي، علم الحيوان & أمب؛ استشارات بيئية.
1/4 بريزبان ستريت، إلثام فيك 3095.
كوبيرايت © 2018 أبزيكو، أبليد بوتاني، زولوغي & أمب؛ استشارات بيئية | أبزيكو بتي لت - عبن 66 967 834 756 الموقع من قبل كورت بيترسين.
مدينة نيلومبيك سياسة الزراعة الحضرية لقطة.
لقطة سياسة نيلومبيك.
خلفية ونظرة عامة.
يعيش سكان نيلومبيك البالغ عددهم 64،219 نسمة بين مشهد حضري وشبه حضري مجزأ في مجتمعات متماسكة تراوحت بين المناطق الحضرية النموذجية وخصائص الغابات النائية. هناك أكثر من 300 هكتار من المحميات الطبيعية والترفيهية، والتي لا تشمل بعض المناطق في حديقة كينغلاك الوطنية في شمال شير. وتوفر هذه الاحتياطيات ملجأ هاما لنطاق نيلومبيك الفريد من النباتات والحيوانات، وهي أماكن يمكن للسكان فيها قضاء بعض الوقت مع الطبيعة والتمتع بعدد من الأنشطة الثقافية والترفيهية.
ولدى نيلومبيك العديد من وثائق المجلس التفصيلية التي تتعلق على وجه التحديد بالبيئة؛ فيما يتعلق بالنباتات والحيوانات المحلية، والتنوع البيولوجي، وتغير المناخ، والمياه، والحياة الخضراء. وبالإضافة إلى ذلك، تحاول سياسة حديقة المجتمع في نيلومبيك تطوير المعرفة العملية لممارسات المعيشة المستدامة، فضلا عن بناء اتصال المجتمع والقدرة على الصمود (نيلومبيك، 2018). إن إرشادات حدائق مجتمع نيلومبيك وخطوط غراس الزينة هي الوثائق المصاحبة لهذه السياسة. ويشارك مجلس شيل نيلومبيك في مجموعة واسعة من المبادرات الغذائية المحلية التي تم تلخيصها في الرسم البياني أدناه.
مبادرات الغذاء المحلية نيلومبيك كوميونيتي غاردنز بوليسي، 2018).
هناك عدد من الجماعات المجتمعية نشطة للغاية داخل نيلومبيك التي تشارك في مجموعة من الأنشطة المتعلقة بالأغذية والبيئة. واحدة من أكثر الأنشطة نشاطا هو لوكال فود كونيكت، الذي يقوم على سبيل المثال بتسهيل أكثر من 10 مقايضات غذائية في وحول نيلومكين مونيكابيليتي (ناتيونال فود كونيكت، 2018)
استعراض السياسات والخطط والإجراءات التي تعالج الزراعة الحضرية والمناطق ذات الصلة.
تحسين الرصد والمعرفة والمعلومات المتعلقة بالأنواع والمجتمعات والعمليات الإيكولوجية الهامة الحفاظ على خدمات النظم الإيكولوجية وعملياتها والحفاظ عليها وتعزيزها تحسين عملية صنع القرار واستهداف الاستثمارات لحفظ التنوع البيولوجي إنشاء استجابة متسقة وعملية لإدارة الحرائق واستعادة التنوع البيولوجي بعد إطلاق النار دعم المجتمع على اتخاذ إجراءات لحماية التنوع البيولوجي وتعزيزه.
اللجنة الاستشارية الزراعية خدمات إدارة الأراضي رسم خرائط الأغذية وتسويقها أسواق المزارعين أيام المزرعة المفتوحة معرض أصحاب الأراضي.
لتمكين مستقبل أفضل لسكان نيلومبيك وتشجيع المجتمعات الصحية والآمنة والمرونة من خلال توفير خدمات ذات جودة عالية للحفاظ على البيئة الطبيعية من الوتد الأخضر للأجيال المقبلة والحالية من خلال القيادة المسؤولة والإشراف لتوفير البنية التحتية والتخطيط ل وبناء بيئة تحترم وتحافظ على الطابع الفريد من الوتد الأخضر لتطوير اقتصاد محلي مزدهر من خلال شراكات مع الأعمال التجارية المحلية والحكومات والمجتمع، بما يتفق مع قيمنا الأخضر الوتد لتوفير الحكم الرشيد والقيادة والإدارة المالية المسؤولة واتخاذ القرارات في بطريقة شاملة وشفافة.
إن إرشادات حدائق مجتمع نيلومبيك وخطوط غراس الزينة هي الوثائق المصاحبة لهذه السياسة. وتقدم المبادئ التوجيهية المشورة للمجموعات الراغبة في بدء حديقة مجتمعية، والاعتبارات التشغيلية والإدارية للبستنة المجتمعية وعملية التطبيق.
تتفق هذه السياسة مع قيم المجتمع كما هو محدد في الصورة نيلومبيك وخطة إدارة الوتد الأخضر 2018-2025 وميثاق البيئة 2018 وخطة عمل تغير المناخ 2018-2018 واستراتيجية الفضاء المفتوح 2005 واستراتيجية التعليم البيئي 2018 وخطة الصحة والرفاهية 2018 -2017.
وثيقة متعددة الوظائف توفر معلومات عن أفضل الممارسات في زراعة الأغذية في البيئات الحضرية التركيز على التصميم واختيار المنتجات والصيانة وإدارة النفايات والصحة والوقاية من الأمراض المعلومات والترويج والدعم لأنظمة الأغذية البديلة (مقايضات الأغذية وأسواق المزارعين وما إلى ذلك) .) في شكل الروابط على شبكة الإنترنت.
المناظر الطبيعية والحديقة تصميم المعيشة المستدامة؛ الشراء المستدام، النفايات & أمب؛ إعادة تدوير المياه التقاط واستخدام.
استعراض النظم الغذائية القائمة أو النامية واستراتيجيات الزراعة الحضرية.
هنري كراوفورد، سوستين: ذي أوسترليان فود نيتورك، 2018.
التخطيط والعمل.
وتتولى المنظمات الحكومية والمجالس والوكالات العديدة الأخرى، والجماعات المحلية والأفراد، قيادة التخطيط والعمل من أجل تحقيق الأهداف في هذه الاستراتيجية.
يقدم هذا القسم أمثلة على العمل الممتاز الذي يتم إنجازه لتحقيق أهداف الاستراتيجية.
لمحة عن إنجازات رسس في 2018-2017.
وقد تطورت اللجنة بشكل كبير منذ أن وافقت عليها الحكومة الفيكتورية رسميا في أكتوبر 2017. مع موقع تفاعلي مصمم ليتم مراجعته وتحديثه استجابة للتغيير، تم تعديل الاستراتيجية في 2018-2017 مع إضافة معلومات جديدة هامة و الأولويات المتعلقة بتغير المناخ.
أربع منظمات جديدة وقعت رسميا على أنها شركاء رسس في 2018-17 - باس ساحل شبكة الرعاية الأرضية، مجلس مدينة بوروندارا، التعاون واثورونغ السكان الأصليين ومجلس مدينة ويندهام. وهذا يرفع عدد شركاء اللجنة إلى 32 منظمة. وقد ساهمت كل من هذه المنظمات بأهداف والتزامات لهذه الاستراتيجية.
وتهدف المشاركة مع مديري البيئة في المنطقة إلى جعل العمل معا أكثر مجزية من العمل وحده. وشملت المشاركة مع المنظمات الشريكة في الفترة 2018 - 2017 ما يلي:
تقديم المشورة التفصيلية ل 15 منظمة للمساعدة في وضع استراتيجياتها البيئية الخاصة بها؛ نشر الشركاء & [رسقوو]؛ قصص تنفيذ رسس على موقع رسس. عقد اجتماعات مع جميع الشركاء في اللجنة لمناقشة التقدم المحرز نحو تحقيق أهدافهم؛ عقد اجتماعات مع الشركاء المحتملين في لجنة التنسيق الإقليمية بشأن فوائد المشاركة؛ والولادة المعرفة الثانية، التي قدمت & لسكو؛ كل ما يمكنك تعلم و [رسقوو]؛ عيد التعلم والشبكات ل 190 الحضور من الشركاء والمنظمات المرتبطة بها. اثنان من المعرفة كاف & إيكوت؛ ق حول بناء الشراكات البيئية مع منظمات السكان الأصليين؛ ومؤتمر عائم لمدة يوم على خليج بورت فيليب لإدخال أعضاء جدد من أعضاء المجلس والموظفين إلى قضايا السياسة والتخطيط البحري والبحري. وأجري هذا النشاط كشراكة مع رابطة بلديات بايسيد.
وفي الفترة 2018 - 2017، قام مجلس إدارة الهيئة وموظفيها أيضا بتقييم التقدم المحرز ونقاط القوة والضعف في تنفيذ نظام المنسقين المقيمين. وكانت النتيجة خطة داخلية لعمل الهيئة من أجل التقدم في رسس على مدى السنوات الخمس المقبلة. وتركز الخطة على ستة مجالات:
توسيع ومكافأة تحالف شركاء رسس؛ جعل الروابط بين الدولة والأهداف الاتحادية والأهداف الإقليمية وأهداف الشركاء أكثر وضوحا؛ إضافة نشرة إخبارية للمشاريع ذات الأولوية لتنفيذ نظام المنسقين المقيمين؛ التقارير المسبقة عن حالة المستجمعات؛ تحسين موقع رسس؛ والاستمرار في رفع حالة الاستراتيجيات الإقليمية لاستجماع المياه على نطاق الدولة.
كما وضعت الهيئة مزيدا من التحسينات على نظام رسس. وستقوم المجموعة التالية من التغييرات المقترحة بما يلي:
إكمال واداورونغ & لسو؛ مرحبا بكم في البلد & [رسقوو]؛ بيان؛ والنهائي من ثلاثة ترحب من قبل منطقتنا شيوخ السكان الأصليين. ويصف البيان طموحات وداورونغ للإدارة البيئية وبيان موجز عن ماضيه وحاضره كحافظين على البلد؛ تحديث قائمة استراتيجيات وخطط الحكومة الأسترالية وفيكتوريا، وخاصة تلك التي لها أهداف مرتبطة بشركاء رسس & رسكو؛ عمل؛ تحديث حساب إستراتيجية & لسو؛ الاقتصاد الإقليمي & [رسقوو] ؛؛ إضافة أهداف الشركاء الجدد وبيانات الالتزام من مجلس مدينة مارونداه ومجلس مدينة بوروندارا؛ تحديث النص والخريطة التفاعلية لمجلس مدينة كينغستون، كاردينيا شير ومجلس مدينة فرانستون والثقة للطبيعة؛ وتغيير & لسو؛ التخطيط & [رسقوو]؛ & & لوت؛ المحتملة & [رسقوو]؛ حالة مشاريع ربط الطبيعة لشبه جزيرة مورنينغتون، نهر ويريبي ووادي ماريبيونونغ إلى & لسو؛ جار & [رسقوو]؛.
وقد وافق المجلس على التغييرات المقترحة في يونيو / حزيران 2017 لتقديمها إلى وزير المياه.
وفي الفترة 2017 - 2018 والسنوات المقبلة، سيركز العمل على ما يلي:
الحفاظ على عملة الموقع رسس، وأهميتها والتطبيق العملي، مع إيلاء اهتمام خاص للروابط بين رسس والحكومة الاتحادية والحكومة الاتحادية؛ • وضع نشرة إخبارية لمشاريع العمل ذات الأولوية؛ الحفاظ على التزامات الشركاء وتوسيع تحالف الشركاء الجدد، وخاصة بين شبكات الرعاية العقارية والمنظمات غير الحكومية؛ الرصد والإبلاغ عن تنفيذ الاستراتيجية والتقدم المحرز نحو تحقيق أهدافها.
لدينا المآزر مجتمعاتنا المشاريع الممولة.
وقد تم وضع عدد من مقترحات المشاريع المتكاملة لإدارة مستجمعات المياه من أجل استراتيجية "مجتمعاتنا للمصيدات". وخلال تشرين الأول / أكتوبر 2018، اجتمع فريق تخصيص التمويل ومنح التمويل للمشاريع الثلاثة التالية:
والثور؛ سيتم تخصيص مليون دولار لتحويل ممر داندينونغ كريك إلى منطقة حضرية ذات مستوى عالمي وسكو؛ ليفينغ لينك & رسكو؛
والثور؛ وسيتم تخصيص 300،000 $ لاستعادة المجد الطبيعي لجاكسونس كريك في سونبوري وندش]؛ وهو الأساس ل ماريبيرنونغ ناتورلينك.
والثور؛ سيتم تخصيص مبلغ 300،000 دولار لربط المناظر الطبيعية لشبه جزيرة مورنينغتون - من التخطيط إلى العمل.
يرجى الاستمرار في زيارة هذا الموقع للحصول على التحديثات والقصص فيما يتعلق بالمشاريع المذكورة أعلاه. لا تترددوا في الاتصال بالهيئة إذا كنت ترغب في المشاركة أو ترغب في الحصول على مزيد من المعلومات حول المشاريع المذكورة أعلاه.
لدينا المرابطات لدينا برنامج الاستثمار المجتمعات المحلية.
أطلقت الوزيرة ليزا نيفيل مؤخرا استراتيجية لدينا للمصيدات مجتمعاتنا وندش]؛ فيكتوريا أول استراتيجية على مستوى الدولة لإدارة مستجمعات المياه المتكاملة. وقد دعمت هذه الاستراتيجية في الميزانية الفيكتورية الأخيرة بمبادرة قدرها 22 مليون دولار للمساعدة في تنفيذها على مدى السنوات الأربع المقبلة.
ومن بين التمويل الجديد، خصص مبلغ 2 مليون دولار للعمل في بورت فيليب & أمب؛ منطقة غرب الميناء بما في ذلك نحو 1.6 مليون دولار للاستثمار في مشروع (مشاريع):
والثور؛ إسهام ملموس على أرض الواقع في تنفيذ الاستراتيجية الإقليمية لتجميع المياه (رسس)؛
والثور؛ وإشراك أصحاب المصلحة المتعددين؛
والثور؛ وهو دليل قوي جدا على الإدارة المتكاملة لمستجمعات المياه؛
والثور؛ وهو مشروع متعدد السنوات بحيث يمكن تحقيق فوائد كبيرة. و.
والثور؛ والاستفادة من التمويل الإضافي الكبير.
وخلال الفترة من يوليو / تموز إلى أغسطس / آب 2018، قاد فريق المؤتمر ست حلقات عمل للمناقشة في المنطقة. وحضر أكثر من 80 من قادة وأصدقاء المركز من المجالس والوكالات والمنظمات غير الحكومية وشبكات الرعاية الأرضية حلقات العمل هذه لاستكشاف ومناقشة المشاريع التي تلبي معايير التمويل. وسيتم النظر في هذه المشاريع من خلال تخصيص تمويل مستقل & # 39؛ لوحة لتحديد المشروع (المشاريع) التي سيتم تمويلها.
إن استراتيجيتنا لمجتمعاتنا للمجتمعات المحلية والتمويل المرتبط بها هو دليل مهم على التزام الحكومة الفيكتورية بالإدارة المتكاملة لمستجمعات المياه التي تقوم على المجتمع المحلي وعلى نطاق المنطقة والتعاون.
وارانديت إلى كينغلاك مشروع ممر الموئل.
وقد حقق التعاون بين مجلس نيلومبيك شاير، ومتنزهات فيكتوريا، وميلبورن وتر، ووزارة البيئة والأراضي والمياه والتخطيط (ديلوب) و فيكروادس رقابة فعالة وفعالة للأعشاب الضارة على الأراضي العامة على مدى السنوات الأربع الماضية. من خلال الإدارة الحضرية فرينج الأعشاب إنيتايتف، منحت الحكومة الفيكتوري 500،000 $ لاستعادة الموائل النادرة والحيوانات والنباتات بين وادي نهر يارا و كينغلاك النطاقات في نيلومبيك شير (زعيم رسس).
وتشمل النتائج الرئيسية لهذه المبادرة ما يلي:
1 - الحد من تهديدات الأعشاب الضارة بالتنوع البيولوجي على الأراضي العامة.
2 - زيادة التنسيق بين الوكالات الحكومية وأصحاب الأراضي الخاصة.
3. تطبيق الأصول القائمة، والأمن الحيوي، وإدارة المخاطر و ميري النهج.
4. المعالجة المباشرة لأكثر من 69 نوعا من الأعشاب المختلفة في 15 محمية تغطي أكثر من 1500 هكتار.
5. التخلص من معظم الأعشاب الجديدة والناشئة في الاحتياطيات المستهدفة.
6. القضاء على معظم الأعشاب الضارة في أفضل مناطق الجودة لدينا.
.7 الحد من غطاء األعشاب الضارة وخفض البذور في مناطق أقل جودة.
والإرث الرئيسي لهذا المشروع هو هيكل للحكومة والمجتمع المحلي للعمل معا على مشاريع التنوع البيولوجي لحماية البيئة الطبيعية وإثراء جميع المعنيين. على الرغم من أن مبادرة إدارة الحشيش هامش الأعشاب الانتهاء التمويل و وارانديت ل كينغلاك مشروع الموئل الممر سوف تستمر.
المعرفة مأدبة 2018 مأدبة.
وقد استضافت أولمبياد المعرفة لعام 2018 190 من قادة استراتيجية الاستزراع الإقليمي والأصدقاء عبر ميناء فيليب والمنطقة الغربية للميناء في مجموعة مسغ. رحب السكرتير البرلماني للبيئة، أنطوني كاربينس عضو البرلمان، بالضيوف وبدأوا هذا الحدث من خلال منح خمسة جوائز إقليمية جديدة لرئيس مستجمعات الاستزراع إلى: مدينة كينغستون، مدينة فرانستون، المياه الريفية الجنوبية، الثقة للطبيعة ومدينة ملبورن.
يخدمه 15 متحدثا متنوعا ولكن الخبراء، كان هناك وليمة من المعلومات العملية والنصائح للضيوف لاتخاذ المنزل. تم ممارسة كل من الجانب الأيسر والجانب الأيمن من الدماغ خلال عيد المعرفة. وتمت مقارنة الاستماع النقدي خلال العروض التقديمية من خلال الأنشطة الإبداعية خلال وقت الغداء، بما في ذلك: رسم الحياة، والموسيقى، والتفاعل مع الحياة البرية المحلية والخدع السحرية. وبالإضافة إلى ذلك، سمح متجر منبثق للسكان الأصليين بالاطلاع على برامج الشراكة والشراكات بين الشعوب الأصلية في المنطقة.
غادر الضيوف اليوم مع المعرفة التي يمكن استخدامها في عملهم كل يوم. وفيما يلي مجموعة من 10 رسائل عملية تعلمناها:
1. التعاون يتعلم بصوت عال. وجود العقلية الصحيحة أمر ضروري، حصة لك وتكون غريبة عن المتعاونين وجهة نظر والقيم والمعتقدات.
2. كن حذرا كيف نطبق النماذج كأدوات للتنبؤ بالمستقبل ونكون غريبا عن البيانات التي تدعمها.
3. من المهم تبادل التصورات والدوافع لتوضيح الصلات بين الصحة والنظم الإيكولوجية والمجتمع حيث أن هذه سوف تحدد كيف نخلق السرد الصحي والرفاه في أعمالنا.
4 - ويتطلب جلب الأنواع المهددة إلى الحياة حوارا مفتوحا والعديد من الشراكات لضمان النجاح على المدى الطويل.
5 - إن حفظ الأراضي الخاصة حركة قوية على الصعيد العالمي، ويتيح فرصا لإجراء حوار جديد بشأن تقييمات ومدفوعات خدمات النظام الإيكولوجي، وتأمين استثمارات الموارد الطبيعية، ومشاريع الإشراف والمشاريع المتعددة الشركاء.
6. زرع الأنواع الأصلية والأصلية في حدائقنا يمكن أن تخلق الشعور المجتمع والانتماء في حين أن تكون مفيدة للحيوانات المحلية.
7 - وهناك مقترحات كثيرة للتمويل الخيرية ضعيفة لأنها لا تقدم حجة مقنعة لفائدتها في تلبية حاجة ملحة ومفهومة جيدا.
8. بناء العلاقات مع السياسيين هو مثل بناء علاقة مع أي شخص. لديك لجعل الوقت والمكان للتعرف على بعضهم البعض قبل & لسو؛ بوب السؤال و [رسقوو]؛!
9. الحدائق فيكتوريا وملبورن المياه تقدم التعاون مجزية. والشراكات مع ملبورن وتر هي برامج محددة جيدا وممولة؛ الحدائق تقدم فيكتوريا مهارات وقدرات إدارية لدعم مشاريع مصممة خصيصا.
10 - والأهداف القابلة للقياس ليست مجرد جزء من الاستراتيجية الجيدة والتخطيط؛ أنها ضرورية للنجاح في الدفاع عن أهدافك البيئية في فكات.
وقدم عدد من المتكلمين عروضهم التي يمكن العثور عليها باتباع هذا الرابط. يرجى الرجوع إلى أي معلومات وفقا لذلك. ونحن نتطلع إلى إنشاء حدث المعرفة القادم لعام 2017.
مشاورات إقليمية للتحسينات المقترحة لنظام المنسقين المقيمين.
اجتمع فريق إستراتيجية "إيو مورغانز" و "ريبيكا كوس" مع 34 منظمة خلال شهري فبراير ومارس للتشاور حول التغييرات التي أدخلت على ميناء فيليب & أمب؛ ميناء غرب رسس. وقدموا النتائج التي توصلوا إليها إلى لجنة المجلس في الأسبوع الماضي.
وأظهرت التغذية الراجعة للمشاورات دعما عاما للتحسينات المقترحة لنظام المنسقين المقيمين: استجابات نظام المنسقين المقيمين لتغير المناخ وأوصاف الأصول التي توضح بشكل أفضل جهود قائد المركز في الحفاظ على الطبيعة في البيئات الحضرية وشبه الحضرية.
لكنها عرضت أيضا استراتيجية الاتجاهات على المدى الطويل:
- الحاجة إلى أهداف للطبيعة في الأماكن البرية وأهداف مختلفة مصممة خصيصا للراحة القائمة على الطبيعة في البيئات الحضرية؛
- مواصلة تطوير رسس & لسو؛ طبيعة الروابط & [رسقوو]؛ مفهوم لدعم المشاريع لتحسين وصلات الموائل عبر المناظر الطبيعية؛
- إيجاد السبل الكفيلة بأن تكون هذه اللجنة ذات صلة وداعمة للمجموعات المحلية والأفراد في الأراضي الخاصة.
وستعرض هذه التغييرات وغيرها من التغييرات الموصى بها على المجلس في منتصف نيسان / أبريل لتقديمها إلى الأونرابل ليزا نيفيل عضو البرلمان ووزير البيئة وتغير المناخ والمياه.
تخضير وادي موني.
الآن في سنتها الثانية، موني فالي مجالس المدينة و [رسقوو]؛ بدأت استراتيجية البيئة الحضرية في إحداث فرق على أرض الواقع. وتهدف الاستراتيجية التي اعتمدت في عام 2017 إلى حماية وتعزيز الغطاء النباتي المحلي القائم، فضلا عن تحديد الروابط المحتملة للممرات ودعم المساحات الطبيعية الجديدة في المناظر الطبيعية الحديثة العهد.
وقد ربطت موني فالي مع برنامجين للحكومة الأسترالية، برنامج الأشجار 20 مليون و الجيش الأخضر لتحقيق الأهداف والغايات المحددة في الاستراتيجية الإقليمية للقبض. ومن خالل برنامج األشجار البالغ عددهم 20 مليون دوالر، التزم المجلس بزراعة 30،000 شجرة بحلول نهاية عام 2017، وكذلك مواصلة زراعة األرضيات واألعشاب والشجيرات. سوف زيادة وتحسين نوعية النباتات المحلية في ضواحينا توفر مجموعة كبيرة من الفوائد، بما في ذلك المزيد من الموائل للنباتات والحيوانات، وجماليات أفضل، وتنظيم درجة الحرارة، والهواء الأنظف.
وعلى مدى الاثني عشر شهرا الماضية، عززت فرق الجيش الأخضر مواقع جديدة ومستعدة للزراعة. وقد قامت الفرق حتى الآن بزرع ما يقرب من 10 آلاف مخزون من الأنبوب، وقامت بمراقبة الأعشاب الضارة التي تغطي 30 هكتارا وتآكل أكثر من 9 هكتارات داخل البلدية. مع موني الوديان و [رسقوو]؛ النجاح في تأمين أربع فرق أخرى للجيش الأخضر على مدى الأشهر ال 18 المقبلة، فإن المجلس متحمس جدا لرؤية ما يمكن تحقيقه.
الصيف، بوش، أطلق، يخلق، بحث في نباتات إقليم، أيضا، الحيوانات، مسح، تحدى، إلى، سرير، إستقرن يصبح ذا رأس،
وقد نشأ تحدي جديد لنقطة سرير ستوني بوينت فورشور كوميتي أوف ماناجيمنت Inc. وقد تأثر ما يقرب من نصف الاحتياطي بحريق صيفي في يناير كانون الثاني عام 2018. وستتطلب الأشهر المقبلة اليقظة لأن الأنواع الغازية تتنافس مع السكان الأصليين عندما يبدأ التجدد.
وبوصفها المديرة المعينة لهذا القسم من أراضي التاج من محمية جاكس بيتش إلى ستوني بوينت على الجانب الغربي من ميناء شبه جزيرة مورنينغتون، فإن لجنة إدارة الشواطئ البحرية تحمي الغطاء النباتي المحلي داخل المحمية كهدف للمركز.
ويحتوي هذا الاحتياطي على 12 طبقة نباتية إيكولوجية والعديد من أنواع النباتات والحيوانات، بما في ذلك بعض الأنواع النادرة والمهددة بالانقراض. وتستخدم لجنة الشواطئ الساحلية مسوحات مستفيضة عن النباتات والحيوانات لتوجيه الأعمال المضطلع بها في إطار الاحتياطي. وتدمج هذه الأعمال في خطة إدارة الاحتياطي وتحدد أساس وأولوية المهام التي يتعين إنجازها في السنوات القادمة. وسيظل احتياطي الشواطئ البرية ارتباطا طبيعيا طبيعيا مع تنوع غني يدعم التنوع أو الأنواع.
برنامج رصد هيوم.
الأهداف القابلة للقياس في مجلس مدينة هيوم استراتيجية التراث الطبيعي توفر الأساس للرصد والتقييم على احتياطيات المحافظة عليها. ويظهر برنامج المراقبة، الذي أصبح الآن في السنة الثالثة منه، السيطرة على الأعشاب والأرانب، ويبدو أن حرق الكتلة الحيوية وإزالتها جسديا يحسنان نوعية الموائل، ولا سيما بالنسبة لعثة الشمس الذهبية.
وقد جمعت السنة الأولى من برنامج الرصد بيانات خط الأساس عن طريق قياس ورسم خرائط للمناطق النسبية للنباتات الجيدة والفقيرة النوعية في احتياطيات هيوم. ويرصد البرنامج الآن التغييرات في البقع ذات النوعية الرديئة لتتبع التقدم المحرز نحو تحقيق أهدافه المتمثلة في الحد من حجم الأعشاب وزيادة توظيف وتنوع الغطاء النباتي المحلي.
وقد تم اختيار طريقة قياس التحولات إلى كثافة الاعشاب المنخفضة لأنها عرضت للمساعدة في تقييم، بأكبر قدر من التكلفة، أهم النتائج التي يسعى المجلس لتحقيقها من أعمال الحفظ الاحتياطي. وهذه الطريقة سريعة وليست مفصلة، كما أن المقاولين قادرون على رصد نصف احتياطياته من حفظ كل عام.
ويقوم مجلس مدينة هيوم حاليا بتصميم برنامج رصد بيئي للأراضي الخاصة. وسيدعم هذا البرنامج تجديد تمويله لصون الحيازات الريفية.
مدينة ويتليسيا خلق الهدايا الطبيعية للأجيال القادمة.
مدينة ويتلسي لديها اثنين من برامج الحفظ الجارية لتحسين صحة وأمن النباتات المحلية في بلديتها. وكلاهما عملان مهمان في مجال الحفظ للمناظر الطبيعية والمجتمعات المحلية، ويسهمان إسهاما كبيرا في تحقيق الأهداف الإقليمية لاستراتيجية تجميع المياه (رسس).
ويستخدم البرنامج الأول أموالا من مساهمات المطورين ومكافآت إزالة الغطاء النباتي من مناطق النمو الحضري في ويتليسيا من أجل تحسين الغطاء النباتي المحلي عالي القيمة في احتياطيات المجلس الجديدة وحمايتها بمواثيق الحفظ. ويتليزيا تدير أكثر من 500 هكتار من النباتات المحلية عبر 32 احتياطيات. عملها هو خلق هدايا جديدة من الفضاء المفتوح وإمكانية الحفاظ على قيمهم الطبيعية للأجيال القادمة.
البرنامج الثاني هو التعاون المبتكر مع الحدائق فيكتوريا (بف). مجلس و بف تعمل على ريفيجاتيون والأعشاب السيطرة على طول ممر نهر الكثير المنبع من خانق بلنتي. وقد تم الحصول على هذه الأرض من قبل الحكومة الفيكتوري لإنشاء حديقة إقليمية وعازلة نهر بلنتي من التنمية الحضرية حول ميرندا ودورين. ويجمع المشروع بين قدرة مدينة ويتليسيا على استخدام أموال الإزاحة والمطورين على المدى القصير من أجل ترميمها مع البعثة على المدى الطويل في باركس فيكتوريا للحفاظ على الأرض في المستقبل.
يسترشد العمل ويتليسيا و رسكو؛ s & لسو؛ استراتيجية الاستدامة و [رسقوو]؛ و & لسو؛ الخطة النباتية الأصلية للتعويضات الاستراتيجية & # 39 ؛. ويعترف مجلس ويتليزيا أعماله يساهم في الصحة البيئية والقدرة على الصمود في المنطقة بأكملها حتى أهدافها لمدى ونوعية النباتات المحلية والمناطق النائية تشكل جزءا من ميناء فيليب & أمب؛ االستراتيجية اإلقليمية للموانئ الغربية.
نهاية الذيل من ما يقرب من عقد من الزمن و رسكو؛ ق التمويل من تنمية الممر النمو هو الآن في الأفق. ويستند قياس النجاح الطويل الأجل لبرامج ويتليسيا جزئيا إلى رصد حكومة الولاية للأنواع المهددة والمجتمعات الإيكولوجية المتضررة من النمو الحضري. يتم وصف هذه في استراتيجية الحفاظ على التنوع البيولوجي لممرات النمو في ملبورن. ولكن مجلس ويتليسيا يعمل أيضا على المؤشرات المحددة محليا التي يحتاجها لتتبع نجاح أعماله على أرض الواقع وفهم أفضل أين وكيف أفضل أهدافها.
ويأخذ تقرير بيئة نيلومبيك نظرة شاملة على إزالة الغطاء النباتي.
واعتمد مجلس نيلومبيك شاير تقرير نيلومبيك عن حالة البيئة لعام 2018 في نيسان / أبريل 2018. ويعد هذا التقرير هو الأحدث في تاريخ رصد البيئة والإبلاغ عنها على مدى 30 عاما.
ويهدف التقرير إلى تقديم صورة دقيقة عن الظروف البيئية في شاير لإبلاغ المجلس والاستجابات المجتمعية للتهديدات والفرص. وسوف يسترشد بها في استعراض وتنفيذ استراتيجيات جديدة للتنوع البيولوجي، وإدارة الوتد الأخضر، والأنواع الغازية، وتغير المناخ، والإدارة المتكاملة للمياه.
ويصف جزء من التقرير عمليات إزالة الغطاء النباتي القانوني وغير القانوني على الأراضي الخاصة. لمراقبة هذا، يستخدم شاير نيلومبيك تفسير الصورة الجوية. ويظهر الرصد أن عمليات تطهير الغطاء النباتي وقعت على 1،206 عقارا خلال الفترة 2009-12، و 545 عقارا فقط خلال الفترة 2007-2009. وحوالي نصف العقارات التي حدثت فيها عمليات تطهير خلال الفترة 2009-2018 كانت في المناطق الحضرية في إلثام، وإيلثام نورث، وديام كريك، و غرينسبوروغ.
استجابة المجتمع لحرائق الغابات في السبت الأسود 2009 تفسر الزيادة الكبيرة في عدد العقارات التي تم تطهيرها بين عامي 2009 و 2018. وسجلت أيضا إزالة كبيرة من النباتات المحترقة مباشرة بعد الحرائق باعتبارها إزالة الغطاء النباتي. وتعتزم شركة شاير تحديث صورها الجوية بحيث يمكن أن تستمر عمليات التقييم في الوقت المناسب.
الأهمية البيئية تم مؤخرا استعراض التراكبات (إسو)، التي تعرف بأنها مواقع للحيوانات وأهمية الموئل، ل نيلومبيك شاير بالاقتران مع البيانات الجديدة المتاحة. وتهدف هذه المنظمات الجديدة إلى أن تعكس على نحو أفضل أهمية ونزاهة الموائل الأصلية المتبقية داخل منطقة شاير. وسيتم تطبيق متطلبات تخطيط أقوى على المناطق الأكثر أهمية وسلامة.
كما ستستخدم البيانات المستكملة الخاصة ب إسو من أجل تحسين توجيه خدمات الحفظ والمنح التي يقدمها المجلس إلى حيث يبدو أن الغطاء النباتي والموئل له أفضل قيمة فعلية أو محتملة. وتشكل بيانات إسو الجديدة الخاصة ب نيلومبيك وتقرير حالة البيئة لعام 2018 مجموعة من المعلومات لدعم صانعي القرار والمخططين في شاير، والعديد من مجموعات المجتمع والأفراد الذين يسعون إلى الحفظ والاستدامة.
وميناء بورت فيليب، واحتفال جائزة االستراتيجية اإلقليمية للموانئ الغربية.
وتم الاعتراف باثنتين وعشرين منظمة بمنحة من وزير البيئة وتغير المناخ والمياه، ليزا نيفيل مب، للمساعدة في قيادة خطة واسعة النطاق الأرض والمياه والطبيعة للحفاظ على منطقة ملبورن.
وهناك ثلاثة عشر مجالس محلية، وميلبورن وتر، ومتنزه فيكتوريا، وهيئة حماية البيئة فيكتوريا، وإدارة البيئة والأراضي والمياه والتخطيط، ومتنزه فيليب إسلاند الطبيعي، ولجنة إدارة ساحلية، وميناء فيليب، وويسترنبورت سما، بورت فيليب & أمب؛ إستراتيجية وسترنبورت الإقليمية للتجميع.
وتهدف الاستراتيجية إلى مساعدة المجالس المحلية والسلطات العامة على التعاون من أجل تحقيق أهداف مشتركة من أجل الصحة والقدرة على الصمود في البيئة الطبيعية في منطقتنا.
The above organisations have contributed local targets and commitments for native vegetation, native animal populations, rivers and creeks, open space, coasts and the bays.
In presenting the awards, Minister Neville thanked the organisations that have made leading commitments to the Regional Catchment Strategy.
“Success depends on organisations working together”, the Minister said. “Collaboration is not always easy but it’s vital because environments and landscapes don’t stop at our local government or administrative boundaries”. “This region-scale strategy shows how local plans and projects are contributing to environmental health across the region”.
Collaborating for Ramsar wetlands proves better than working alone.
Parks Victoria (PV) is at the centre of a 9-year collaboration to conserve native animals in our region’s Ramsar coastal wetlands. With Australian Government funding, the program is mounting a major assault on weeds, foxes and feral cats around Western Port, the French Island National Park and on Port Phillip Bay’s western shoreline around Point Cook.
Parks Victoria is our region’s largest Ramsar wetland custodian. Western Port Ramsar wetlands cross PV’s boundaries with the Mornington Peninsula Shire Council, the City of Casey, Cardinia Shire Council, Bass Coast Shire Council and Phillip Island Nature Parks. PV’s Port Phillip Bay Ramsar sites share boundaries with the Hobsons Bay City Council and the Wyndham City Council.
Monitoring has already seen better populations of the threatened Southern Brown Bandicoot. Pest control is a vital step towards the Regional Catchment Strategy targets for native animals and the collaboration allows each partner to achieve and learn more than it could alone.
The Inaugural Regional Catchment Strategy Leaders Forum.
The PPWCMA has convened a first 'Regional Catchment Strategy Forum' enabling people from Councils and agencies around Melbourne to discuss environmental directions and issues.
It was wonderful to have 22 people at the first forum discussing “What’s our next common steps forward for conservation?”. It included representatives from Yarra Ranges Council, Hume City Council, Moorabool Shire Council, Manningham City Council, Phillip Island Nature Parks, Parks Victoria, Melbourne Water, City of Whittlesea, Mornington Peninsula Shire Council and Frankston City Council and was full of intelligence, insight, passion and ideas.
The next forum, in November, will explore the concepts of ‘natural capital’, ‘green infrastructure’ and 'ecosystem services' to describe the imperative of our environmental work. Over time, the forum will help strengthen the Port Phillip & Westernport Regional Catchment Strategy as a shared environmental plan for Melbourne, its hinterland and the bays.
Collaborative weed control conserves natural places in Casey's growing city.
Collaboration between the City of Casey, Parks Victoria, Melbourne Water and the Department of Environment, Land, Water and Planning has achieved great results for some of the City’s scarce bushland reserves.
Funded by the Urban Fringe Weed Management Initiative (UFWMI), Casey’s Weed Management Initiative removed weeds from 128 hectares of land and established over 150,000 indigenous plants over 46 hectares of Council reserves and Parks Victoria land in the Grasmere Creek Catchment through Harkaway and Berwick. Water quality improvements are also expected through riparian and in-stream plantings and associated drainage works.
The project attracted community involvement in advocacy, planning and action and helped establish a weed management group of residents on adjacent private land. Increased community use of the bushland reserves has been observed since the project which suggests it has improved their amenity value. The City of Casey hopes this will help strengthen community appreciation of its natural assets.
Only 7% of the City of Casey’s natural environment remains relatively intact. Casey’s Regional Catchment Strategy target for ‘Permanent Native Vegetation’ aims to protect extent and quality in 98 hectares of vegetation over 16 ‘patches’. These reserves provide precious but scarce natural places for a population of 283,000 which is projected to grow to 459,000 by 2036.
Volunteer efforts are helping Phillip Island Nature Parks conquer its weeds.
Although internationally renowned for its Penguin Parade, Phillip Island Nature Parks is also home for a diverse range of animals and plants including a number of rare and threatened species. Managing over 2000 hectares of Permanent Native Vegetation across a variety of habitats including beaches, wetlands, grasslands and woodlands, requires Phillip Island Nature Parks to implement a range of conservation programs to maintain their quality and extent.
One successful conservation program that has improved the quality of native vegetation was implementation of the Weed Management Strategy. On ground works have reduced the extent of weeds within targeted areas of the Nature Parks (1020 hectares) with the additional benefit of building good working relationships between island management agencies, neighbours and the larger community. Over the past financial year, volunteers planted 30,000 indigenous species across 1020 hectares to rehabilitate and revegetate habitats impacted by weeds. This equates to 4872 volunteer hours. Ongoing mapping of weed populations using geographic information system (GIS) will allow management to target weeds and improve the condition of natural assets across Phillip Island Nature Parks.
Second Regional Catchment Strategy Leaders Forum.
On Friday 20 th November 2018, the PPWCMA hosted the second Regional Catchment Strategy (RCS) Forum. This Forum followed its September meeting to identify how the PPWCMA can help RCS Leaders foster social and financial support for their work. Making sure the RCS articulates shared goals and using these to make ‘common language’ submissions to planning and policy reviews was one strong idea from the discussion. A project to renew our knowledge about community values and better coordinated skill and success-sharing were two others.
Thank you to our RCS Leaders for your participation in the Forum this year. Now we have done the groundwork, next year’s Forums promise to make working together even more rewarding.
Wurundjeri to conduct sustainable agricultural activities in murnong grasslands.
Wurundjeri Tribe Land Council met on Country (Kalkallo) with representatives from the Barengi Gadjin Land Council Aboriginal Corporation, a PhD candidate (La Trobe University), as well as a small selection of Natural Resource Management (NRM) professionals including Rhys Collins from the Port Phillip & Westernport CMA.
Elders and young Wurundjeri people had the opportunity to walk and talk in the grassland, gaining further experience in plant identification and to see murnong first hand. Important scientific and cultural/traditional ecological knowledge (TEK) gained from the recent Barengi Gadjin Earth Oven project (i. e., murnong preparation and cooking) was exchanged. The day has provided Wurundjeri Tribe Land Council with an opportunity to consider a co-ordinated and sustainable approach to murnong management and preservation within the Council’s existing land management activities.
Future discussions will focus on how cultural knowledge can be consolidated and passed forward to upcoming generations of Wurundjeri people. Given that TEK/NRM research has been flagged as a priority (Barengi Gadjin, murnong mapping in Victoria), and that relevant research is currently underway at LaTrobe, discussions will commence on how best to establish appropriate protocols for obtaining permission for NRM activities on Country and knowledge sharing.
Sustainable private land management in Mitchell Shire.
Mitchell Shire Council's Environment Team have continued to implement many activities which are supported by the Port Phillip & Westernport Regional Catchment Strategy. These activities include: weed control, bushland management, environmental publications and education.
One such environmental education initiative is environmental land management information for new rural landholders. Since early 2000, over 2,000 personalised kits have been sent out to landholders who have purchased properties over two hectares in size. In 2018, the Environment Team reviewed the effectiveness of these kits. The evaluation included a community survey and discussions with the Mitchell Environment Advisory Committee.
As a result of the consultation, and in an effort to minimise paper use, Mitchell Shire Council's Environment Team now send a kit to every new landholder who purchases land over 2ha; a welcome note, a weed identification booklet and a checklist of hard copy publications that they would like to obtain that is sent back to Council, with a reply paid envelope. The checklist is also available to all landholders (not just new landholders) both in hard copy through the Mitchell Shire libraries and in electronic form online.
Urban Biodiversity and Nature Conservation.
Does nature matter to people in urban Melbourne? نعم فعلا!
Contact with nature is critical to the health and well-being of 4.5 million Melbournians and over 15 million urban Australians.
But past government strategy has under-recognised urban conservation. Melbourne Water’s waterways program, Council environment staff and Parks Victoria conserve nature in our city against daily competition for space and resources.
The new Victorian Biodiversity Strategy is an opportunity for change. The PPWCMA’s Regional Strategy Team and Living Links Coordinator are working with a group of council and community leaders and the Department of Environment, Land, Water & Planning to show how the Biodiversity Strategy can help better connect urban communities and nature.
The PPWCMA’s Regional Strategy Team is also consulting with its partner organisations on a model response to the Draft Biodiversity Strategy. The response will focus on the importance of urban nature conservation and the value of its partners’ work to keep nature alive and well in the city.
Comments & questions for partners to consider.
Feedback is welcome on all aspects of this Regional Catchment Strategy.
Leave comments about this page.
About this Strategy.
Assets & Targets.
Interactive Map.
Implementation & Reporting.
Strategy Review.
&نسخ؛ Copyright Port Phillip and Westernport Catchment Management Authority, 2018.
Biodiversity 2037.
Protecting Victoria’s Environment – Biodiversity 2037 is Victoria’s plan to stop the decline of our native plants and animals and improve our natural environment so it is healthy, valued and actively cared for.
The Victorian Government has delivered on its commitment to develop Victoria’s biodiversity plan, Protecting Victoria’s Environment – Biodiversity 2037 . Coupled with reviews of the Flora and Fauna Guarantee Act 1988 (FFG Act) and native vegetation clearing regulations, the Plan will ensure that Victoria has a modern and effective approach to protecting and managing Victoria’s biodiversity.
Turning the plan into action.
An Implementation Plan to accompany Protecting Victoria’s Environment – Biodiversity 2037 is in development, due for release in 2017.
Supporting technical supplement.
This document provides sources, references and further reading for facts stated in each chapter of Biodiversity 2037 , and is current as of May 2017.
Chapter overviews.
Victoria’s natural environment is richly diverse, unique and precious. Victorians treasure the environment not just for its own sake, but for its indispensable value to individuals, communities, Aboriginal Victorians and society as a whole.
While all Victorians enjoy the benefits of biodiversity, relatively few are fully aware of its importance, or are prepared to share the cost of – and responsibility for – sustaining it.
Climate change and population growth are expected to exacerbate existing threats and bring new challenges for Victoria’s biodiversity.
The Biodiversity Plan presents a long-term vision for Victoria’s biodiversity, supported by two goals – Victorians value nature and Victoria’s natural environment is healthy .
The Plan sets statewide targets for both goals.
To get more people engaged with nature and acting to protect biodiversity, we need to better understand the barriers to community involvement – and the opportunities to be involved.
Biodiversity investment should be more strongly focused on prevention and earlier intervention, rather than just crisis response, and we now have the tools and scientific analysis to do this.
The impacts of climate change, and the uncertainty it brings, will be considered in all conservation decisions and will affect what can be achieved.
Priorities:
1. Deliver cost-effective results utilising decision support tools in biodiversity planning processes to help achieve and measure against the targets.
2. Increase the collection of targeted data for evidence-based decision making and make all data more accessible.
A healthy environment is fundamental to a healthy society.
More needs to be done to enable Victorians to access nature, including increasing people’s awareness and understanding of the environment and how they can act to protect it.
We all need to work together – across government, business and the community – to ensure that we have a healthy environment to support a healthy society.
Priorities:
3. Raise the awareness of all Victorians about the importance of the state’s natural environment.
4. Increase opportunities for all Victorians to have daily connections with nature.
5. Increase opportunities for all Victorians to act to protect biodiversity.
By protecting and building the state’s natural capital, we can enhance Victoria’s ability to generate wealth and to compete on the world stage.
The use of environmental-economic accounting will help reveal the linkages between natural capital, society and the economy, and identify risks and opportunities for Victoria.
Victoria will increasingly need to protect and utilise its environmental assets, including its world-class tourism attractions, to deliver co-benefits for the economy and environment, and to help communities become more liveable, resilient and climate adapted.
Priorities:
6. Embed consideration of natural capital into decision making across the whole of government, and support industries to do the same.
7. Help to create more liveable and climate-adapted communities.
8. Better care for and showcase Victoria’s environmental assets as world-class natural and cultural tourism attractions.
The long-term health of Victoria’s natural environment relies not only on a clear future vision, but on financial resources and a collective effort across society.
The government is committed to initiatives that will result in more sustained and diverse sources of investment to help achieve the targets of this Plan.
A key to increasing investment in biodiversity conservation will be supporting landholders to significantly increase the amount of native habitat that is protected and managed on private land.
Priorities:
9. Establish sustained funding for biodiversity.
10. Leverage non-government investment in biodiversity.
11. Increase incentives and explore market opportunities for private landholders to conserve biodiversity.
Victoria’s approach to biodiversity conservation needs to be modernised, with more structured collaboration between stakeholders to drive alignment, accountability and measurable improvement.
To ensure everyone can participate in this collaborative process, the capacity of some interested parties and stakeholders needs to be enhanced.
Priorities:
12. Adopt a collaborative biodiversity response planning approach to drive accountability and measurable improvement.
13. Support and enable community groups, Traditional Owners, non-government organisations and sections of government to participate in biodiversity response planning.
Aboriginal people have profound cultural, spiritual and economic connections to land, biodiversity and resources through their relationship with Country. Connectedness to land, biodiversity and resources on Country is fundamental to the health and wellbeing of Aboriginal people.
Participation in biodiversity planning and management will be supported to address the rights and interests of Aboriginal people.
Improving access to biodiversity and increasing the role of Aboriginal people in biodiversity management provide Aboriginal people with opportunities for economic advancement.
Priorities:
14. Engage with Traditional Owners to include Aboriginal values and traditional ecological knowledge in biodiversity planning and management.
15. Support Aboriginal access to biodiversity for economic development.
16. Build capacity to increase Aboriginal participation in biodiversity management.
Threats need to be better managed across the landscape to ensure that species and ecosystems are conserved, and to give biodiversity the best chance to adapt to the effects of climate change and human population growth.
The government will demonstrate leadership by significantly increasing investment in targeted biodiversity management across conservation reserves and other public land, and by transparently reporting on performance.
The system of conservation reserves requires periodic review to ensure that permanent protection of biodiversity is as effective as possible under changing climate conditions and land uses.
Priorities:
17. Deliver excellence in management of all land and waters.
18. Maintain and enhance a world-class system of protected areas.
Success of this Plan will rely on government leadership in its implementation.
This will include widespread incorporation of biodiversity into decision making, a best-practice regulatory and accountability framework, and regular evaluation to refine and improve its implementation.
Priorities:
19. Adopt a whole-of-government approach to implementing the Plan.
20. Establish a transparent evaluation process to report on progress towards delivering the Plan.
Case study 1: Gundtij Mara basket weaving – reconnecting all Victorians to Country.
Aunty Eileen Alberts pulls off the seeds from the freshly pulled Poong’ort sedge ( Carex tereticaulis ) and lets it fall back into the soil to propagate. With no native animals attracted to the seeds, it grows in wild abundance across Gunditjmara Country, which stretches from Portland in far south west Victoria to past the Eumeralla River and up towards the Grampians in the north.
The sedges provide a bounty for traditional basket weaving, a cultural practice that is carried on by Gunditjmara women who are now sharing their knowledge with the broader community.
Elder Eileen Alberts believes basket weaving can be a catalyst for reconciliation. “We have groups of up to fifteen women here for a few hours,” she says, “and often the classes go on for a few hours past the finish time, because we are all talking so much, sharing stories and enjoying each other’s company, and the friendships continue outside the classes.”
Yet while the sedges are abundant, the cultural knowledge about basket weaving was very nearly lost, and with it the clear benefits of well-being provided by cultural pride and connection to tradition and community. When the Gunditmara were subject to the civilising mission at Lake Condah and forbidden from practicing their culture by the Mission Managers, the women stopped passing down the tradition for fear of having their children taken away. It was only the tenacity of Aunty Connie Hart who was raised on the mission, ‘peeking around the corners’ and secretly watching the female elders, that kept this knowledge alive. However it wasn’t until many years later when Connie was 67 that Eileen managed to convinced her to pass her knowledge on to others. “Even then she would only do it with the blinds pulled down and was convinced that our children would be taken away,” recalls Eileen. “It took three months for her to realise times had changed.”
Nowadays, woven baskets are in demand from people who commission one-off pieces for museums and private collections, supplementing the demand from tourists who disembark from cruise ships in Portland and schedule a stop at Windamara Aboriginal Co-operative to buy smaller items. But Aunty Eileen still has time to weave and mend the traditional eel baskets – nets of three or four metres long – that are used by the rangers today to capture eels at strategic trapping points along the waterways of Budj Bim.
With the revival of the cultural tradition secured, the landscape needs to be actively managed to ensure the survival of the Poong’ort. Aunty Eileen asks the rangers to undertake mosaic burns across the Indigenous Protected Areas before winter to ensure the regrowth for next season. Yet in many other areas the sedge remains under threat from cattle, who eat the entire plant and prevent its natural reproduction.
Case study 2: Friends of Fabbro Fields.
Our initial motivation for convening a ‘Friends of’ group was to get involved in the local community and do our bit for the environment. When we discovered a new environmental reserve was planned for our local area, we knew the time was upon us and we were excited to get involved. Commencing work in 2018, the Friends of Fabbro Fields started with the humble (yet considerable) task of removing rubbish from the five hectare parcel of land. Now, having removed countless bags of weeds and installed thousands of local native plants, we’ve made immense improvements to ecological values throughout the reserve.
Dozens of passionate people have attended our working bees and we’ve made lasting connections with like-minded people in our neighbourhood. With assistance from Nillumbik Shire Council, grant funding from DELWP and Melbourne Water, and hundreds of volunteer hours, we are making great progress with our restoration efforts.
We have enhanced vegetation values on the reserve and have improved connectivity of habitat along the Diamond Creek corridor. In so doing, we hope the aesthetic improvement to the site will inspire others to admire local plants and actively engage in environmental volunteering.
With continued regard for state priorities and guidance from the local council, we hope to restore the best example of riparian forest on the Diamond Creek and foster community admiration for our local environment.
Development of the Plan.
Drafting phase.
Work on drafting the Biodiversity Plan began in 2018. Protecting Victoria’s Environment – Biodiversity 2036 was developed in collaboration with key stakeholders through three main reference groups, and various other collaborative processes.
Reference groups.
The reference groups were:
Stakeholder Reference Group, comprising representatives from:
Victorian National Parks Association; Environment Victoria; Environmental Justice Australia; Federation of Victorian Traditional Owner Corporations; Bush Heritage Australia; BirdLife Australia; Victorian Farmers Federation’ Municipal Association of Victoria; Urban Development Institute of Australia (Victoria); City of Greater Geelong; Corangamite Shire Council; Nillumbik Shire Council; National Australia Bank; Environmental Farmers Network; Science representation (LaTrobe University); The Nature Conservancy; Victorian Landcare Council; Farm, Tree and Landcare Association.
Portfolio Reference Group, comprising representatives from the following government agencies:
Catchment Management Authorities ; Trust for Nature; Melbourne Water; Victorian Coastal Council; Museum Victoria; Royal Botanic Gardens; Zoos Victoria; DELWP.
Science Reference Group, comprising scientists from university, government and non-government organisations:
La Trobe University; Trust for Nature; Bush Heritage Australia; University of Melbourne; RMIT; Department of Economic Development, Jobs, Transport and Resources; Griffith University; Deakin University.
These groups met individually or jointly twelve times between June 2018 and November 2018, to provide input and direction into the development and finalisation of the draft plan.
التشاور العام.
The draft biodiversity plan, Protecting Victoria’s Environment – Biodiversity 2036 , was made available for public consultation for eight weeks, from 17 March 2018 to 15 May 2018.
During this time Victorians were invited to attend community information sessions held across the state to learn more about the draft plan.
250 submissions were provided on the draft plan by individuals and organisations.
Finalisation.
Public submissions on the draft Plan were analysed following the close of public consultation. Although most submissions were positive, many suggestions were made to improve the Plan, including the need for statewide targets. The Plan was updated and re-written during the latter half of 2018 to reflect the public feedback received. This included the development of statewide targets that were considered by the Plan’s reference groups and included in the final plan.
مشاريع ذات صلة.
البقاء حتى الآن.
DELWP general enquiries: 136 186 VicEmergency Hotline: 1800 226 226 Local Government Switchboard: 03 9208 3333.
Deaf, hearing or speech impaired? Please contact the National.
Green wedges.
Explore Melbourne's green wedges: the ring of low-density areas around metropolitan Melbourne.
What are Green Wedges?
The non-urban areas of metropolitan Melbourne that lie outside the Urban Growth Boundary are known as green wedges . There are 12 designated green wedge areas across 17 municipalities which form a ring around the city.
The use and appearance of land in each green wedge area is unique. The landscape ranges from the Mornington Peninsula coastline, to the open basalt plains of the west, to the highly scenic countryside of the Yarra Valley.
Green wedge areas contain a mix of agriculture and low-density activities such as:
major infrastructure that supports urban areas, including: Melbourne and Moorabbin airports the western and eastern water treatment facilities major quarries used in the building industry cultural heritage sites biodiversity conservation areas water catchments.
About one third of the total green wedge area is public land, including national parks, other parks, reserves, and closed protected water catchments.
Melbourne's 12 green wedges.
The Manningham Green Wedge is located within the City of Manningham with small portions extending into the Shire of Nillumbik and the City of Maroondah.
Manningham City Council's Green Wedge Management Plan:
guides sustainable use and development of the green wedge lists priority actions for implementation from 2018 to 2020.
More information:
The Mornington Peninsula Green Wedge is located within the Shire of Mornington Peninsula with a small portion extending into the City of Frankston.
Mornington Peninsula Shire Council is in the process of creating a Green Wedge Management Plan. Currently there is an interim Green Wedge Management Plan as a point of reference for other planning processes.
More information:
The Nillumbik Green Wedge is located within the Shire of Nillumbik with small portions extending into the City of Whittlesea and the City of Manningham.
More information:
The South East Green Wedge includes land within Kingston, Greater Dandenong, Frankston and Casey.
Kingston City Council has developed a Green Wedge Management Plan for the northern portion of the wedge and Greater Dandenong City Council is currently preparing a Green Wedge Management Plan for its portion.
The South East Green Wedge Background Report and Issues Paper was created in 2008 and:
provides information about land use and economic conditions summaries of existing conditions analysis of issues possible management solutions.
More information:
The Southern Ranges Green Wedge is primarily located within the Shire of Cardinia, with smaller areas extending into the Shire of Yarra Ranges, City of Casey, City of Knox, and City of Greater Dandenong.
A Green Wedge Management Plan has not yet been created for this area, however the portion within the Shire of Yarra Ranges is covered by the Yarra Ranges Green Wedge Management Plan.
More information:
The Sunbury Green Wedge is located within the City of Hume, with a small portion extending into the City of Brimbank.
Brimbank City Council has developed a Green Wedge Management Plan for the Brimbank portion of this green wedge, and Hume City Council has completed Phase 1 of development of the Hume portion of the green wedge area.
More information:
The Werribee South Green Wedge is located within the City of Wyndham, with a small portion extending into the City of Hobsons Bay.
Wyndham City Council has developed a Green Wedge Management Plan to plan, manage and protect this green wedge area.
More information:
The Western Plains North Green Wedge is located within the City of Melton.
Melton City Council is currently preparing a Green Wedge Management Plan for the Western Plains North Green Wedge.
More information:
The Western Plains South Green Wedge spans across areas within the City of Wyndham and the City of Melton.
There is currently no Green Wedge Management Plan for this area.
More information:
The Westernport Green Wedge lies largely within the Shire of Cardinia along with the southern coastal and rural parts of the City of Casey.
The two councils are jointly developing a Green Wedge Management Plan.
More information:
Westernport Green Wedge map (PDF, 2.0 MB) Shire of Cardinia or City of Casey websites.
The Whittlesea Green Wedge is located within the City of Whittlesea.
Whittlesea City Council has developed a Green Wedge Management Plan that provides a framework for sustaining this non-urban area into the future.
More information:
Whittlesea Green Wedge Management Plan.
The Yarra Valley and Yarra and Dandenong Ranges Green Wedge includes non-urban land within the Shire of Yarra Ranges, the northern hills area of the Shire of Cardinia, and small portions within the City of Knox and the City of Maroondah.
Yarra Ranges Shire Council has developed a Green Wedge Management Plan for Green Wedge land within its municipality, which covers most of the wedge.
The southern portion is known as the Northern Ranges Green Wedge and is within the Shire of Cardinia. The council has started creation of a Green Wedge Management Plan for the Northern Ranges.
More information:
Management plans.
Councils must prepare Green Wedge Management Plans because the land and conditions in each green wedge vary.
Based on the needs of the local community, each Green Wedge Management Plan identifies the:
values and features preferred future land use environmental and natural resources that should be protected type, scale and form of change in the green wedge how those changes will be managed and facilitated.
The Victorian Government helps councils prepare Green Wedge Management Plans by providing targeted funding, technical advice and guidance.
A Planning Practice Note has been prepared to guide the development of Green Wedge Management Plans:
Melbourne's planning policies have tried to protect non-urban areas for over 40 years.
The Planning Policies for the Melbourne Metropolitan Region (1971) report identified the that the values of this land should be preserved:
“Land use, resources, terrain, vegetation and habitat vary extensively throughout the non-urban areas. It is intended that the basic attributes and resources contained within the areas shall be preserved to a maximum degree, and that environment management policies shall be specifically oriented towards this objective.”
The Melbourne and Metropolitan Board of Works introduced Statements of Planning Policy to formally protect the economic, social, environmental and landscape values of key non-urban areas, including: Dandenong Ranges Mornington Peninsula Western Port Yarra Valley.
Policies such as Shaping Melbourne's Future (1987) reinforced protection for non-urban areas. New metropolitan planning schemes were introduced in 1989: the regional component of all metropolitan planning schemes was amended to incorporate a policy statement for non-urban areas.
Living Suburbs (1995) didn't focus on green wedges, but it included objectives to protect the non-urban values of these areas. A standardised framework based on the Victoria Planning Provisions (VPP) was introduceed as part of reforms to the Victorian planning system in the mid 1990s.
The term green wedges was formally recognised in the Melbourne 2030: Planning for Sustainable Growth metropolitan strategy. An urban growth boundary was introduced to manage outward expansion. Green wedges were enshrined in legislation and the Victoria Planning Provisions.
The government established new localised statements of planning policy for four key special areas within Victoria. Two are located in green wedge areas: Mornington Peninsula and Yarra Valley.
Planning general enquiries: 1300 366 356 VicEmergency Hotline: 1800 226 226 Local Government Switchboard: 03 9208 3333.
Deaf, hearing or speech impaired? Please contact the National.
Comments
Post a Comment